JHY järjestää opinnäytetyökilpailun

Kilpailu huipentuu seminaariin, jossa arvioidaan ja palkitaan kiertotaloutta käsitteleviä lopputöitä.

Jätehuoltoyhdistys on päättänyt järjestää korkeakouluopiskelijoille suunnatun opinnäytetyökilpailun keväällä 2022. Kilpailuun toivotaan ilmoittautumisia kiertotaloutta eri näkökulmista käsitteleviltä aloilta, ja parhaat palkitaan rahapalkinnolla, puheenjohtaja Satu Estakari toteaa.

– Ajatus seminaarin järjestämisestä on lähtöisin jäsenistöstämme. Opiskelijoiden tukeminen ja JHY:n tunnettavuuden lisääminen tulevaisuuden ammattilaisten parissa on osa yhdistyksen keskeisiä tavoitteita. Emme halunneet rajata töiden aihepiiriä sen tarkemmin, vaan katsomme, millaisen vastaanoton seminaari saa ja millaisilla töillä siihen osallistutaan, Estakari kertoo.

Seminaarissa käsiteltävien ja palkittavien opinnäytetöiden aiheena on oltava kiertotalous, ja sen täytyy olla korkeakoulutasoinen. Työ on oltava valmis viimeistään ilmoittautumishetkellä, ja kilpailuun voi ilmoittaa aikaisintaan 18 kuukautta aiemmin valmistuneita töitä.

Seminaariin valitaan töitä kahdessa sarjassa: AMK-opinnäytetyöt sekä maisterintutkielmat, pro gradut ja diplomityöt. Jaottelulla halutaan kannustaa kaikkia kiertotaloutta tutkivia opiskelijoita tuomaan esiin töidensä tuloksia, seminaarin järjestämistoimikunnan jäsen Johanna Alakerttula sanoo.

– Asiantuntijaraati tekee valinnat ja antaa palautetta seminaariin valituista töistä. Raatiin kutsutaan kiertotalouden alalla ansioituneiden toimijoiden edustajia, eli mahdollisesti myös opiskelijoiden tulevia työnantajia, Alakerttula vinkkaa.

Seminaarin ilmoittautuminen alkaa 14.2.2022 ja päättyy 13.3.2022. Palkittavaksi ja seminaarissa esiteltäväksi valitut työt julkistetaan JHY:n kanavissa 25.4.2022. Seminaari järjestetään 24.5.2022 klo 12–16.