JHY:lle on valittu uusi hallitus

Jätehuoltoyhdistyksen syyskokous järjestettiin 4.10.2023 Jätehuoltopäivien yhteydessä Turussa. Hallitustoiminta kiinnosti kokouksen osallistujia aikaisempiin vuosiin verrattuna poikkeuksellisen paljon. Uuden hallituksen kokoonpanosta äänestettiin.

Jätehuoltoyhdistyksen puheenjohtajaksi valittiin viime vuonna Suomen Pakkaustuottajat Oy:n senior advisor Juha-Pekka Salmi. Hän jatkaa tehtävässä toisen vuoden. Varapuheenjohtajaksi valittiin GRK Suomi Oy:n hankekehityspäällikkö Annika Sormunen.

“Hienoa että JHY:n toiminta kiinnostaa uusia ihmisiä! Hallitukseen saatiin pätevä joukko kiertotalouden osaajia eri taustoista. Osaamisemme vahvistuu ainakin ympäristökoulutuksen, viestinnän, innovoinnin, yrittäjyyden, arviointi- ja hankerahoitusosaamisen sekä kaupunkikehityksen osalta”, sanoo puheenjohtaja Salmi.

Puheenjohtajien lisäksi JHY:n hallitukseen vuonna 2024 kuuluvat Eija Jokela, Pekka Niskasaari (uusi), Jenni Rahkonen ja Tarja Niemelin (uusi). Hallituksen varajäseniä ovat Mikko Ahokas, Marko Prinz, Juha Orava (uusi) ja Anne Kandolin (uusi).

Uusi hallitus aloittaa tammikuussa 2024.

JHY:n hallintoa uudistetaan

Syyskokouksessa esiteltiin yhdistyksen vuoden 2024 toimintasuunnitelma, joka kirvoitti osallistujissa runsaasti keskustelua. Yhdistyksen toimintaa ideoitiin innokkaasti ja uusia verkostoja luotiin.

Syyskokous siunasi toimintasuunnitelmassa esitetyn ajatuksen toiminnanjohtajan rekrytoinnista. JHY:n toimintaa koordinoimaan ja kehittämään palkataan osa-aikainen toiminnanjohtaja, jonka tarkemmat tehtävät määritellään sopivan henkilön löydyttyä.

“Vuonna 2024 JHY uudistuu ja pysyy ajan hermolla. Jos toiminnanjohtajan pesti pikkuisenkin resonoi, niin minuun voi olla yhteydessä matalalla kynnyksellä”, toteaa puheenjohtaja Salmi.