JHY:n matka Baijeriin 2021 – Orgaaniset jätteet

Matkan ajankohta on siirtynyt! Uusi matka-aika on 17.–19.11.2020. Matkalle on vielä muutama vapaa paikka. Jos haluat lähteä matkalle mukaan, ota yhteyttä sihteeri.jatehuoltoyhdistys@gmail.com / p. 050 548 6119

Jätehuoltoyhdistys ry järjestää yhdessä FinDera Consultingin kanssa orgaanisten jätteisiin liittyviin ratkaisuihin keskittyvän tutustumismatkan Baijeriin. Fokuksessa ovat eloperäisten/orgaanisten jätteiden (biojätteet, jätevesilietteet, elintarviketeollisuuden jätteet) keräily, käsittely, yhteistyömallit ja neuvonta sekä (bio)jätteen lajitteluun kannustaminen.

Matka toteutetaan 17.–19.11.2020 (huom! uusi ajankohta). Matkan aikana tutustumme kiinnostaviin yrityksiin ja asiantuntijoihin, joilta kuulemme uusista tehokkaista toimintatavoista ja teknologioista sekä haasteista ja mahdollisuuksista. Samalla verkostoidumme sekä kansainvälisten että matkalle lähtevien kotimaisten toimijoiden kanssa. Matkan painopiste on tutustuminen käytännönläheisiin malliesimerkkeihin. Matka on mainio tilaisuus laajentaa omia näkemyksiä ja kontaktiverkostoja.

HUOM! Pienet muutokset matkaohjelmaan ja aikatauluihin ovat mahdollisia!

Keskiviikko, 17.11.2021

07.20 Kokoontuminen Helsingin lentokentällä lähtöportilla
08.00 Lento Finnair AY 1401 Helsingistä Müncheniin (perillä 09.35)
10.15 Siirtyminen bussilla
11.30 Lounas (Ingolstadt)
12.45 Siirtyminen bussilla kohteeseen
14.00 Kohde I
Innovatiivinen jätevesilietteiden käsittely – pyrolyysi
Susteen Technologies (Sulzbach-Rosenberg)
Esitys, keskustelu ja kohdekäynti
16.15 Siirtyminen bussilla hotelliin
17.30 Majoittuminen hotelliin (Regensburg)
18.30 Yhteinen illallinen

Torstai, 18.11.2021

08.45 Lähtö bussilla kohteeseen
09.30 Kohde II
Innovatiivinen jätevesilietteiden käsittely – kuivaus ja poltto
Sludge2Energy Straubing (Straubing) Opastettu kohdekäynti
11.30 Siirtyminen bussilla lounaalle
12.00 Lounas
13.15 Siirtyminen bussilla kohteeseen
14.30 Kohde III
Elintarviketeollisuuden jätteiden käsittely
Wittmann Group (Garching bei München) https://www.wittmann.de/entsorgung/speisereste Opastettu kohdekäynti käsittelylaitoksella
16.00 Siirtyminen bussilla hotelliin
16.30 Majoittuminen hotelliin ja vapaa-aika (München)
19.30 Yhteinen illallinen (JHY:n jäsenille ilmainen, liity jäseneksi täällä)

Perjantai, 19.11.2021

09.15 Kohde IV
Kunnallinen organisaatio edelläkävijänä orgaanisten jätteiden käsittelyssä ml. ratkaisut direktiivien muutospaineisiin sekä
Innovatiiviset kuntatason yhteistyömallit, neuvonta ja (bio)jätteen lajitteluun kannustaminen
AWM München (München), RED GmbH sekä AWM München / Bioabfallkampagne
Esitykset, keskustelu ja kohdekäynti
12.15 Siirtyminen bussilla Münchenin keskustaan ja keskustelua opintomatkan annista sekä vapaa-aika
15.45 Lähtö bussilla lentokentälle
16.50 Lentokenttä München
18.50 Lento Finnair AY 1406 Helsinkiin (perillä 22.15)

Matkajärjestelyt

Matka tarjotaan räätälöitynä pakettiratkaisuna sisältäen lennot (lähtökohdiltaan Helsingistä Helsinkiin), hotelliyöpymiset (3-4 tähden, 1hh), siirtymiset Baijerissa omalla bussilla, ohjelman sekä asiantuntijan opastuksen ja tulkkauksen matkan aikana. Ruokailut omakustanteisesti.
Liittymälennot Helsinkiin/Helsingistä järjestetään tarvittaessa (erikseen ilmoitettava, lisähinta). Matkaoppaana ja toteuttajana toimii ekonomi Martin Brandt, joka on työuransa aikana järjestänyt suomalaisyrityksille, -kunnille sekä tutkimus- ja koulutusorganisaatioille lukuisia energia- ja ympäristöratkaisuihin liittyviä opintomatkoja Saksaan.

Osallistumismaksu ja ilmoittautuminen

Osallistumismaksu on noin 1.345 € sis. alv. (lähtö Helsingistä), 1.509 € sis. alv. (lähtö Oulusta). Maksu peritään ilmoittautumisajan päätyttyä. Matkalle voidaan ottaa 15–25 henkilöä ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Matkapaketin osalta noudatetaan mahdollisien matkalogistiikkaan liittyvien peruutusten ja muutosten yhteydessä CWT:n Meetings & Events ja Finnairin muutos- ja peruutusehtoja. Hotellien peruutusehdot ilmoitetaan varausvahvistuksen yhteydessä. Yleensä hotellien ja lentojen hinnat voidaan palauttaa 100 %, jos peruutus toteutuu vähintään kuukausi ennen lähtöä. Matkapaketin ennakkomaksua (n. 50 % lopullisesta hinnasta; logistiikka- ja palveluosuus) ei palauteta sitovan ilmoittautumisen jälkeen. Palautus kaikista kuluista toteutuu, jos löytyy sijainen vähintään viikko ennen lähtöä.

Ilmoitathan 31.3.2021 mennessä, jos haluat mukaan matkalle. Lopullinen hinta varmistetaan ja ilmoitetaan, kun osallistujien lukumäärä varmistuu.

Jätehuoltoyhdistys ry
Hanna Tukiainen