Anu Patrikainen valittu Jätehuoltoyhdistyksen ensimmäiseksi toiminnanjohtajaksi

Jätehuoltoyhdistys hyppää uuteen aikakauteen, kun yhdistyksen historian ensimmäinen toiminnanjohtaja aloittaa tehtävässään.

Jätehuoltoyhdistyksen hallitus on valinnut Anu Patrikaisen (MMM) yhdistyksen toiminnanjohtajaksi.

“Tavoitteemme on rekrytoinnin myötä nostaa yhdistyksen toiminta uudelle tasolle ja tehdä siitä entistä houkuttelevampaa kiertotalousalan ammattilaisille. Toiminnanjohtajan työpanoksella saamme myös yhtenäistettyä ja koordinoitua toimintaa tehokkaammin”, linjaa hallituksen varapuheenjohtaja Annika Sormunen valinnan taustoja.

Tehtävä täytetään ensimmäistä kertaa kiertotalouden ammattilaisten yhteisönä tunnetun yhdistyksen historiassa. Yhdistys on perustettu vuonna 1987, ja sen vuosittain järjestämät Jätehuoltopäivät ovat vakiinnuttaneet asemansa jätehuolto- ja kiertotalousammattilaisten tärkeänä koulutus- ja kohtaamistapahtumana.

“Olen valtavan iloinen siitä, että otimme rohkean askeleen eteenpäin! Vuosi 2023 oli yhdistykselle hyvä vuosi. Turun Jätehuoltopäivät onnistuivat hyvin ja talous on kunnossa. Nyt Anu alkaa johtaa toimintaa jäsenten hyväksi. Olisiko pian aika päivittää myös yhdistyksen ja Jätehuoltopäivien nimet?” visioi puheenjohtaja J-P Salmi.

Patrikainen on paitsi kokenut järjestöjohtaja, myös ympäristöalan pitkän linjan ammattilainen. Hänen vahvuuksiaan ovat verkostojen johtaminen, osaamisen kehittäminen ja tapahtumatuotanto.

“Oma tavoitteeni on rakentaa yhdistyksestä toimija, joka tukee tavoitteellisesti ja raikkaalla otteella alan yhteishenkeä, verkostoitumista ja osaamista, yhdessä jäsenistön kanssa”,  summaa Patrikainen tulevan työn tavoitteita.

Aiemmin Patrikainen on työskennellyt muun muassa Uudenmaan Vihreiden toiminnanjohtajana sekä kunnallista jätehuoltoa edustavan Suomen Kiertovoima ry:n koulutuspäällikkönä. Uusi toiminnanjohtaja aloittaa tehtävässä 22.1.2024. Tehtävä on osa-aikainen 60% työajalla.

Lisätiedot:

Juha-Pekka Salmi
Jätehuoltoyhdistyksen puheenjohtaja,
salmiju1@gmail.com,

Anu Patrikainen
Jätehuoltoyhdistyksen toiminnanjohtaja 22.1 lähtien
anu.patrikainen@jatehuoltoyhdistys.fi

Mikä Jätehuoltoyhdistys?

Jätehuoltoyhdistys on kaikille jätehuollossa ja sitä sivuavissa tehtävissä toimiville henkilöille ja yhteisöille avoin ammatillinen ja aatteellinen yhteisjärjestö. Yhdistys edistää jätehuollon tuntemusta, jätteen asianmukaista käsittelyä ja jätteen hyötykäyttöä Suomessa. Liity yhdistyksen jäseneksi.