Hybridinä järjestetyt Jätehuoltopäivät keräsivät hyvää palautetta

Vuoden 2021 Jätehuoltopäiviä seurasi lähes 200 osallistujaa Oulussa ja verkkoyhteydellä. Asiantuntevat puheenvuorot keräsivät kiitosta.

Jätehuoltopäivät keräsi jälleen suuren joukon kiertotalouden ammattilaisia ja muita aiheesta kiinnostuneita kuulolle lokakuussa. Oulun Radisson Blu Hotelissa järjestetty tapahtuma striimattiin ajan hengen mukaisesti myös verkon välityksellä koteihin ja työpaikoille. Palautetta kerättiin välittömästi tapahtuman jälkeen sähköpostin välityksellä, ja palautetta antoi 57 osallistujaa.

Esityksistä erityisesti jäivät mieleen Suomen Pakkausyhdistys ry:n Antro Säilän kriittinen esitys SUP-direktiiviin liittyen sekä Kuusakosken Risto Pohjanpalon ytimekäs tilannepäivitys kierrätysraaka-aineiden kansainvälisistä markkinoista. Myös professori Mirja Illikaisen kiinnostavaa esitystä rakentamisen jätteiden kierrätystä parantavasta materiaalitutkimuksesta oli kuulijoiden mieleen. Suomen Kiertovoima ry:n Iira Niemeläisen selkeä ja konkreettinen esitys pohjoismaisten piktogrammien käyttöönotosta keräsi myös kiitosta.

Soraääniäkin kuultiin tapahtumajärjestelyihin liittyen:

”Enemmän taukoja, nyt oli hieman istumamaratonin makua… ja niin kiinnostava ohjelma, ettei malttanut edes etänä juoksennella välillä pois kuulolta”, totesi eräs osallistuja.

Kiitos kaikille palautekyselyyn vastanneille! Arvonnassa elokuvaliput voittivat Tiina Mönkäre ja Jouni Alanen.

Vuoden 2022 Jätehuoltopäivät järjestetään 5.–6. lokakuuta Helsingissä.