Kolme hyvää syytä lähteä ehdolle JHY:n hallitukseen

Oletko koskaan miettinyt mitä Jätehuoltoyhdistyksen hallituksessa tehdään? Tai miksi kukaan ylipäätään haluaa käyttää aikaansa hallitustyöskentelyyn?

Kasvokuva Niina Isomäki

Olen itse mukana Jätehuoltoyhdistyksen hallituksessa ensimmäistä vuotta, ja lisäksi olen osallistunut muutaman muun työhöni liittyvän yhdistyksen toimintaan. Minulle hallituspaikat ovat aina olleet loistava mahdollisuus verkostoitua muiden alalla toimivien ammattilaisten kanssa. Kun töitä tehdään pienellä porukalla, muut oppii tuntemaan hyvin. Tuttuihin ihmisiin on ollut helppo ottaa yhteyttä myös muissa työhön liittyvissä asioissa. Hallituskavereista saa hyvää sparrailuseuraa.

Jätehuoltoyhdistyksen päätehtäviä on edistää kiertotaloutta sekä alalla toimivien ja alalle tulevien yhteistyötä. Hallituksessa olen päässyt miettimään, mitä yhdistys tekee, jotta nämä tavoitteet saavutetaan. Uusia ideoita voi heittää vapaasti, eikä kukaan tyrmää niitä suoralta kädeltä.

Hallituksen jäsenyydessä on myös pieni taloudellinen kannustin. Hallitus ei saa kokouspalkkioita, mutta osallistumme kiertotalousalan huipputapahtumaan eli Jätehuoltopäiville maksutta. Ja tätä tapahtumaa ei kannata missata! Jätehuoltopäivillä verkostoituu muiden ammattilaisten kanssa ja pysyy kartalla alan kehityksestä.  Jätehuoltoyhdistyksen hallitus valitaan vuosittain, ja joka vuosi kenen tahansa JHY:n jäsenen on mahdollista ilmoittautua ehdolle hallitukseen. Tämä aika on käsillä nyt!

Jos hallitustyö kiinnostaa sinua edes hitusen, tule mukaan Jätehuoltoyhdistyksen syyskokoukseen Jätehuoltopäivillä! Voit myös huikata kiinnostuksestasi puheenjohtajallemme J-P Salmelle (salmiju1@gmail.com) ja seurata kokousta striimin välityksellä. Tervetuloa mukaan toimintaan!

JHY:n syyskokous järjestetään 4.10. Jätehuoltopäivien yhteydessä Turussa. Lisätiedot ja linkin ilmoittatumiseen löydät täältä.