Tunnelmia IFAT-messumatkalta

Perinteinen JHY:n jäsenmatka suuntautui tänä vuonna Müncheniin. Osallistuimme joka toinen vuosi järjestettäville IFAT-messuille 21 hengen porukalla. Matka toteutettiin yhteistyössä Findera Consultingin kanssa, matkanjohtajana toimi Martin Brandt.

Kuvateksti: JHY:n jäsenmatkalaiset ryhmäkuvassa messualueella.
Messualueeseen tutustumassa.
Kuvateksti: Matkan aikana tutustuttiin laajaan 18 hallin ja ulkoalueiden messualueeseen. Messut olivat aihealueittain jakautuneet selkeästi eri halleihin, joten jalkauduimme yhteisen messuohjelman lisäksi kunkin oman mielenkiinnon mukaan eri kohteisiin.
IFAT-messuilla
Kuvateksti: Suomalainen Trombian siivousrobotti sekä yrityksen henkilökuntaa ja matkalla mukana ollut Kajaanin Romun Matias Nyyssönen (vas.). Laite puhdistaa 25 000 neliön alueen automaattisesti palaten telakkaan.
Kuvateksti: Matkan ohjelmaan kuuluivat myös illalliset Augsburgissa, jossa myös majoituimme. Ensimmäinen illallinen oli yhdistyksen tarjoama Vestian ja Kajaanin Romun vastatessa virvokkeista.
Kuvateksti: Esittelyssä Mersun uusi auto ja alumiininkierrätystä.

Yhdistyksen puolelta matkaa isännöinyt Juha Orava kertoo matkan sujuneen erinomaisesti. Juha suositteleekin seuraamaan Jätehuoltoyhdistyksen kanavia – jäsenille on tarjolla jo kuluvana vuonna matka Ecomondo messuille Italiaan.

• Ensi vuoden jäsenmatkan suunnittelu on jo työn alla. Kannattaa olla yhteyksissä Jätehuoltoyhdistyksen toiminnanjohtajaan, mikäli toteutukseen löytyy ideoita ja toiveita, vinkkaa Orava.

Teksti: Juha Orava ja Anu Patrikainen

Kuvat: Pekka Niskasaari ja Juha Orava