Toimintasuunnitelma

Yleiset tavoitteet

Yhdistyksen toiminnan painopisteitä ovat tiedonvälitys jäsenistölle ja laajemmalle yleisölle jäte- ja kiertotalousalan uusimmista asioista, tapahtumista ja kehityksestä.

Toiminnan tavoitteena on jäte- ja kiertotalouden alalla toimivien vuoropuhelun tukeminen sekä alan opiskelijoiden tukeminen.

• valtakunnallisten jätehuoltopäivien järjestäminen ja säilyttäminen jäte-/kiertotalousalan ykköstapahtumana
  • jäte- ja kiertotalouden ajankohtaisten asioiden viestintä sekä yhdistyksen toiminnan viestintä
  • alan opiskelijoiden verkostoitumisen tukeminen sekä
  • opinnäytetöiden ja muiden alaan liittyvien tutkimusten tukeminen stipendeillä
  • opintomatkan/- matkojen järjestäminen
  • alan messuihin tutustumista

Jätehuoltopäivät 2024

38. valtakunnalliset Jätehuoltopäivät järjestetään Helsingissä syksyllä 8.–9.10.2024.

Kevätkokous 2024

Kevätkokous pidetään viimeistään toukokuussa 2024.

Opinto- ja messumatkat 2024

Jäsenille järjestetään yhteistyökumppanin kanssa omakustanteinen opintomatka Eurooppaan erikseen sovittavana ajankohtana sekä mahdollisuuksien mukaan matka alan messuille.

Stipendit ja opiskelijayhteistyö

Jatkuva avoin haku jäte- ja kiertotalousalaan liittyville opinnäytetöille; stipendejä myönnetään budjetin ja hallituksen päätösten mukaisesti.

Tarjotaan vapaapaikkoja yhdistyksen tilaisuuksiin opiskelijajäsenille. Vahvistetaan yhteyksiä alan opiskelijoihin viestinnällä.

Viestintä

• JätePlus-jäsenlehti ilmestyy kerran vuodessa paperisena
  • Sähköinen jäsenkirje jäsenistölle ilmestyy 8–10 kertaa vuodessa
  • Uutiskirje erikseen alan oppilaitoksille 2 kertaa vuodessa
  • Ulkoinen tiedotus hoidetaan internet-sivujen avulla ja tarvittaessa lehdistötiedottein.
  • Yhdistys julkaisee lähes kuukausittain blogikirjoituksen, jonka kirjoittajat ovat pääasiassa yhdistyksen aktiiveja ja yhteisöjäseniä.
  • Käytössä Jätehuoltoyhdistyksen seuraavat sosiaalisen median kanavat: Twitter- ja LinkedIn-tilit. Erityisesti LinkedInissä viestitään aktiivisesti ja markkinoidaan Jätehuoltopäiviä ja viestitään ajankohtaisista alan asioista.

Yhteistyö

• Tiedotusyhteistyö Uusiouutisten kanssa erityisesti Jätehuoltopäivien markkinoimiseksi.
  • Yhteistyö muiden jäte- ja kiertotalousyhdistysten, -säätiöiden ja muiden organisaatioiden kanssa.