Rekisteriseloste

Henkilötietorekisteriseloste

1.Yleistä

Jätehuoltoyhdistys ry pitää jäsenistään postituslistaa painetun lehtensä postittamista varten ja sähköpostilistaa muuta jäsenistöä koskevaa tiedottamista varten. Tiedot on saatu jäseniltä heidän jäsenanomuksensa yhteydessä. Lisäksi Jätehuoltopäivien osallistujista on kerätty sähköpostilista Jätehuoltopäivien uutiskirjettä varten. Tämä henkilötietorekisteriseloste on Henkilötietolain 523/1999 mukainen rekisteriseloste. Sen tarkoituksena on antaa laissa määrätyt tiedot.

2. Rekisterinpitäjä

Rekisterinpitäjä Jätehuoltoyhdistys ry. Yhdistyksen edustajana on yhdistyksen rahastonhoitaja sekä Jätehuoltopäivien uutiskirjeen osalta tiedottaja. Yhteystiedot löytyvät yhdistyksemme nettisivuilta.

3. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

Henkilötietojen käsittelyn tarkoituksena on pitää yllä yhdistyksen jäsenten yhteystietoja yhdistyksen jäsenlehden ja jäsentiedotteiden toimittamista varten sekä Jätehuoltopäivien osallistujien sähköpostosoitteita uutiskirjeen lähettämistä varten.

4. Kuvaus rekisteröityjen ryhmistä ja näihin liittyvistä tiedoista

Yhdistyksen jäsenryhmiä ovat kunniajäsenet, henkilöjäsenet, opiskelijajäsenet ja yhteisö- ja yritysjäsenet. Rekisterissä on tiedot mihin ryhmään kukin kuuluu. Yhteisö- ja yritysjäsenistä rekisterissä on tieto kuka toimii yhteisön tai yrityksen yhdyshenkilönä. Rekisterissä on tiedot heidän osoitteistaan, sähköpostiosoitteistaan ja puhelinnumeroistaan. Jätehuoltopäivien osallistujista on talletettu nimet ja sähköpostiosoitteet.

5. Tiedot mihin tietoja säännönmukaisesti luovutetaan

Tietoja ei luovuteta kolmannelle taholle. Tietoja ei siirretä Euroopan unionin tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle. Tiedoista muodostetaan jäsenlehden postitusta varten postituslista, joka toimitetaan painotalolle lehden postitusta varten.

6. Kuvaus rekisterin suojauksen periaatteista

Lehden postituksessa ja jäsenmaksujen laskutuksessa käytetyt tiedot ovat tallennettuna yhdistyksen rahastonhoitajan tietokoneelle. Tietokoneen käynnistämisessä tarvitaan rekisterinpitäjän henkilökohtainen salasana. Tiedot ovat Passeli- nimisessä ohjelmassa, jonka käynnistämiseen tarvitaan salasana. Postituslista välitetään tiedottajalle jäsenlehden postitusta varten. Tietokoneen käyttö vaatii henkilökohtaisen salasanan. Muuhun tiedotukseen käytetyt sähköpostiosoitteet on tallennettu myös Mailchimp-postitusohjelman pilvipalveluun. Palveluun kirjautumiseksi tarvitaan henkilökohtainen salasana.