Katja Alakerttula valittu Jätehuoltoyhdistyksen puheenjohtajaksi

Jätehuoltoyhdistyksen syyskokous pidettiin 8.10.2024 Jätehuoltopäivien yhteydessä Helsingissä. Luottamustehtävät alan edistämisen parissa kiinnostavat jäsenistöä, sillä sekä hallituksen kokoonpanosta, että uudesta puheenjohtajasta äänestettiin.

Kuvaaja: Reetta Muranen.

Jätehuoltoyhdistyksen puheenjohtajaksi valittu Katja Alakerttula tuntee yhdistyksen toiminnan hyvin, sillä hän on toiminut aiemmin Jätehuoltopäivien tapahtumakoordinaattorina. Tällä hetkellä hän työskentelee kiertotalousasiantuntijana teollisten materiaalivirtojen kehittämisen parissa Kiertotalous Pirkanmaassa.

• Sydämeni sykkii erityisesti yhdistyksen kehittämiselle palvelemaan entistä paremmin nykyisiä jäseniä ja houkuttelemaan uusia ja nuoria kiertotalouden ja jätehuollon ammattilaisia ja organisaatioita mukaan toimintaan, kertoo vuoden alussa puheenjohtajana aloittava Alakerttula.

Kokouksessa esiteltiin yhdistyksen strategia vuosille 2025-2027, jonka yhtenä painopisteenä on juuri alan tulevaisuuden osaajien tukeminen.

• Kiertotalous ja systeeminen muutos tehdään yhdessä yli sektorirajojen. Tätä vuoropuhelua haluan erityisesti tukea. Näen yhdistyksen roolin tässä keskeisenä muun muassa Jätehuoltopäivien ja aktiivisen verkostoyhteistyön kautta. Meillä on todella monipuolinen hallitus koossa ja uskon, että hallituksen ja toiminnanjohtaja Anun kanssa saadaan yhdessä paljon aikaan, visioi Alakerttula tulevaa työkenttää.
Jätehuoltoyhdistyksen hallitus vuodelle 2025.
Vuoden 2025 hallitus vasemmalta oikealle. Hallituksessa jatkava varapuheenjohtaja Annika Sormunen, Sari Tirronen (uusi), Tarja Niemelin, Anne Kandolin, Pekka Niskasaari, Jukka Saukko (uusi), Juha Orava, Katja Alakerttula, Sanna Syyskallio (uusi) sekä Jenni Rahkonen.
Yhdistyksen varapuheenjohtaja Annika Sormunen kiittää hallitustehtävät jättävää Mikko Ahokasta (kesk.) sekä Marko Printziä pitkäjänteisestä työstä alan edistämisessä Jätehuoltopäivien illallisella. Kiitokset kuuluvat myös hallituspaikkansa vuoden vaihteessa jättävälle Eija Jokelalle.