Jätealan nuoret ammattilaiset voi nyt bongata yhdestä paikasta

Meitä jätealan tekijöitä on moneksi, mutta jätealan piireihin pääseminen ei ole aina helppoa, varsinkin kun on aloitteleva ammattilainen tai opiskelija. Näiden ajatusten pohjalta syntyi Suomeen nuorten jätealan ammattilaisten ryhmä: ISWA YPG Finland.

Maaliskuussa 2021 ISWA YPG Finland aloitti toimintaansa minun, Tiina Karppisen ja Juha Ripatin vetämänä. Meidän yhtenä visiona on, että ISWA YPG Finland toimii verkostoitumisen kanavana jätealan ja kiertotalouden nuorille ammattilaisille Suomessa. Me emme olleet ajatuksen kanssa yksin, koska ensimmäiseen webinaariin osallistui huikeat 60 henkilöä ja ilmapiiri oli todella innostunut!

Toimimme kansainvälisen ISWA YPG:n (International Solid Waste Association Young Professional Group) alla. ISWA on huomioinut nuoret ammattilaiset jo vuodesta 2013, jolloin YPG aloitti yhtenä ISWA:n työryhmänä. ISWA YPG Finlandin jäsenet pääsevät verkostoitumaan sekä paikallisesti Suomessa että kansainvälisesti ISWA:n piireissä. ISWA YPG järjestö on suunnattu alle 36-vuotiaille, mutta me Suomen päässä emme tarkista kenenkään henkilöllisyystodistuksia – verkostomme on siis avoin kaikille nuorten ammattilaisten toiminnasta kiinnostuneille!

Seuraava tapahtumamme järjestetään 27.4.2021 kello 8.30. Puolen tunnin aamukahveille pääset mukaan tästä linkistä!

Meidät voi bongata myös LinkedIn-ryhmästä, mistä löytyy enemmän tietoa järjestöstä. Jos haluat kuulla lisää tai liittyä sähköpostilistalle, meille voi mailata osoitteeseen iswaypgfinland@gmail.com.

Lämpimästi tervetuloa mukaan järjestömme toimintaan!