Ilmoittaudu opintomatkalle Hampuriin – aiheena keräys- ja kierrätysjärjestelmät

Vuoden 2023 JHY-opintomatka suuntaa toukokuussa Hampuriin. Matkalla tutustutaan ajankohtaisiin keräys- ja kierrätysjärjestelmiin.

Jätehuoltoyhdistys ry järjestää yhdessä FinDera Consultingin kanssa erilaisiin ajankohtaisiin keräys- ja kierrätysjärjestelmiin keskittyvän tutustumismatkan Hampuriin ja sen lähiympäristöön. Fokuksessa ovat jätehuollon innovointi, paristojen ja akkujen keräys ja kierrätys, tekstiilien keräys ja kierrätys sekä vaihtoehtoiset keräys- ja kierrätysjärjestelmät.

Matka toteutetaan 23.–25.5.2023. Matkan aikana tutustumme kiinnostaviin yrityksiin ja asiantuntijoihin, joilta kuulemme uusista tehokkaista toimintatavoista ja teknologioista sekä haasteista ja mahdollisuuksista. Samalla verkostoidumme sekä kansainvälisten että matkalle lähtevien kotimaisten toimijoiden kanssa. Matkan painopisteessä on tutustua käytännönläheisiin malliesimerkkeihin. Matka on mainio tilaisuus laajentaa omia näkemyksiä ja kontaktiverkostoja.

Tiistai 23.5.2023

15.45 Kokoontuminen Helsingin lentokentällä lähtöportilla
16.30 Lento Finnair AY Helsingistä Hampuriin (perillä 17.35)
18.15 Siirtyminen bussilla hotellille
18.45 Majoittuminen hotelliin
19.30 Yhteinen illallinen

Keskiviikko 24.5.2023

09.00 Lähtö bussilla kohteeseen
09.30 Kohde I: Kunnallisen jätehuollon innovointi (mm. keräys, käsittely ja asiakaskampanjat): Stadtreinigung Hamburg & Hamburg Institute for Innovation, Climate Protection and Circular Economy. Naapuruston sisäpihakonsepti, joilla kurotaan umpeen nouto- ja jättöjärjestelmien välillä oleva aukko sekä suljetaan materiaalikierrot paikallisesti esimerkiksi Fab Labien avulla.
11.30 Siirtyminen bussilla lounaalle
12.00 Lounas
13.30 Siirtyminen bussilla kohteeseen
14.00 Kohde II: Paristojen ja akkujen keräys ja kierrätys Saksassa: GRS Batterien
15.30 Siirtyminen bussilla hotelliin
16.00 Kohde III: Digitaalinen jätehuolto- ja kierrätysjärjestelmä: Resourcify
17.15–17.45 Siirtyminen bussilla hotelliin
18.30 Siirtyminen kävellen illalliselle
19.00 Yhteinen illallinen

Torstai 25.5.2023

08.15 Lähtö bussilla kohteeseen
09.00 Kohde IV: Tekstiilikeräysjärjestelmä: I:CO / Soex (Ahrensburg)
10.30 Siirtyminen bussilla kohteeseen
11.00 Kohde V: Vaihtoehtoinen keräysjärjestelmä: RecycleHero / HC Sustainable Logistics GmbH
12.15 Siirtyminen bussilla Hampurin keskustaan
12.45 Vapaa-aikaa Hampurissa
15.45 Lähtö bussilla lentokentälle
16.30 Lentokenttä Hampuri
18.15 Lento Finnair AY  Hampurista Helsinkiin (perillä 21.05)

Matkajärjestelyt ja hinta

Matkaoppaana ja toteuttajana toimii ekonomi Martin Brandt, joka on työuransa aikana järjestänyt suomalaisyrityksille, -kunnille sekä tutkimus- ja koulutusorganisaatioille lukuisia energia-, kiertotalous- ja ympäristöratkaisuihin liittyviä yritysmatkoja Saksaan.

Matka tarjotaan räätälöitynä pakettiratkaisuna sisältäen lennot, hotelliyöpymiset (3-4 tähden, 1hh), siirtymiset Saksassa omalla bussilla, ohjelman sekä asiantuntijan opastuksen ja tulkkauksen matkan aikana. Matkalogistiikasta/matkapaketista vastaa Oy Kon-Tiki Tours Ltd.

Matkan hinta on enintään 1.450 € (sis. alv 24 %) per osallistuja.

Lopullinen hinta määräytyy lähtijöiden kokonaismäärän mukaisesti. Yllä mainitussa hinnassa lisäksi oletuksena, että lähtö-/paluukenttä on Helsingin lentokenttä. Yksilöllinen lähtö/paluu toiselta kentältä on mahdollinen (esim. jatkolennot Oulusta/Ouluun). Tämä mahdollinen lisäkustannus räätälöidään lähtijän kanssa erikseen. Matkan ruokailut ovat omakustanteiset.

Ilmoittautuminen

Aluksi pyydämme alustavan ilmoittautumisen yhteystietoineen sähköpostitse pe 17.2.2023 mennessä: martin.brandt@findera.fi

Alustavan ilmoittautumisen yhteydessä tarvitaan myös tietoa siitä, lähteekö/ lähtevätkö osallistujat toiselta kentältä (esim. Oulu tai Kuopio).  Lopullinen hinta muodostuu sitten lopullisen osallistujamäärän ja valitun lähtö-/paluukentän mukaan.

Lähtijöille ilmoitetaan sitten lopullisesta hinnasta ennen sitovaa varausta ja laskutusta. Sitova ilmoittautuminen tehdään, kun matkan hinta on selvillä.

Yleistä

Matkapaketin osalta noudatetaan mahdollisien matkalogistiikkaan liittyvien peruutusten ja muutosten yhteydessä matkalogistiikkaosuuden tarjoavan Kon-Tiki Toursin muutos- ja peruutusehtoja. Hotellien peruutusehdot ilmoitetaan varausvahvistuksen yhteydessä. Yleensä hotellien ja lentojen hinnat voidaan palauttaa 100 %, jos peruutus toteutuu vähintään kuukausi ennen lähtöä.

Matkatoimiston matkapaketin ennakkomaksua (logistiikka- ja palveluosuus) 400 €/hlö sekä Finderan suunnittelutyöosuus 150 €/hlö ei palauteta sitovan ilmoittautumisen jälkeen. Kuluton peruutus toteutuu, jos löytyy sijainen vähintään viikko ennen lähtöä.

Matkan suunnittelija ja opas

FinDera Consulting