Uusi puheenjohtaja: “JHY:ssä pysyn alan kartalla!”

JHY:n tuore puheenjohtaja Juha-Pekka Salmi on ollut yhdistyksen jäsen yli 20 vuotta.

“Rehellistä myynninedistämistä – tulkaa mukaan!”, sanoi Pave Maijanen Rautatientorilla, kun mainosti pienpanimoiden oluita keikan ohessa. Oma viestini on sama: tulkaa mukaan JHY:n tapahtumiin!

JHY:n tärkein tehtävä on järjestää vuosittain alan ykköstapahtuma Jätehuoltopäivät. Tänä vuonna tapaamme 4.-5.10.2023 Turussa. Tapahtuman suunnittelu on jo aloitettu yhdessä uuden tapahtumakoordinaattorimme Katja Alakerttulan kanssa. Tulkaa mukaan, palkitaan toisemme tapaamalla!

JHY on kiertotalouden osaajien, nykyisten ja tulevien, yhteisö ja verkosto. JHY yhdistää. Siksi olen ollut yhdistyksen jäsen yli 20 vuotta, ja siksi oli ilo hypätä jo kolmatta kertaa hallitukseen. It’s good to be back! Oma ykköstavoitteeni tälle vuodelle on hienot Jätehuoltopäivät.

Olen ollut tällä kiehtovalla alalla yli 30 vuotta. Tästä ajasta 16,5 vuotta olen hoitanut pakkausten tuottajavastuuta. Minua inspiroivat ihmiset ja tämän alan välttämättömyys: kiertotalous, siirtyminen tuotetalouteen ja vihreä siirtymä. Teimme ison työn yhdistämällä pakkaukset samaan perheeseen, Suomen Pakkaustuottajat Oy:hyn. Siellä jatkan neuvonantajana lokakuun loppuun saakka ja mietin samalla, mitä teen sitten isona.

Omalta osaltani pakkausalan muutoshumppa alkaa olla finaalissa. Nyt onkin kiva palata aktiivisemmin JHY:n yhteisöön. Pysyn kartalla!

P.S. Sain perheeltäni elokuussa 60-vuotislahjaksi oheisen, ystäväni Bruno Maximuksen maalaaman muotokuvan. Se tiivistää hyvin omat fiilikseni ja tavoitteeni!

Juha-Pekka Salmen muotokuva. (Bruno Maximus, 2022. Valokuva: Juha-Pekka Salmi)