Jätehuoltoyhdistys on kokemista, tekemistä ja jakamista

Euroopan unionin kiertotalouteen liittyvien aloitteiden määrää ei turhaan ole kutsuttu sääntelytsunamiksi. Yli kolmenkymmenen vireillä olevan aloitteen rantautuminen Suomeen yhdistettynä kunnianhimoisiin kierrätystavoitteisiin pitää huolen siitä, että alan ammattilaisten kohtaamisille ja yhteistyölle on tarvetta.

Jätehuoltoyhdistyksen paikka tässä kentässä on tarjota yhdistyksemme jäsenille – kiertotalouden konkreettisille tekijöille – entistä enemmän tekemisen, kokemisen ja jakamisen paikkoja.

Alan ykköstilaisuus, Jätehuoltopäivät, on luomapuilla. Tapahtumatoimikunta on aloittanut teemojen, kumppanuuspakettien ja oheistilaisuuksien työstämisen jäsenistöstä mukaan saaduilla vahvistuksilla. Tervetuloa mukaan Päivi Korttilalli sekä Juha-Pekka Lappi!

Maaliskuun lopulla käynnistyy kokonaan uusi työrukkanen, kun tiivistämme alan tulevien ammattilaisten ja korkeakoulujen suuntaan tehtävää työtä oppilasyhteistyöryhmässä. Yhdistyksen aiemmin järjestämän opinnäytetyöseminaarin sekä jatkuvasti haettavissa olevien stipendien pohjalta on hyvä ponnistaa tämän puolen toiminnan vahvistamiseen.

Kevätpuolen tapahtumiin kuuluvat perinteinen IFAT-messumatka Müncheniin ja yhdistyksen kevätkokous, joka on sopivasti ennen matkaan lähtöä keskiviikkona 15.5. Pitopaikkaa ei ole vielä päätetty, joten mikäli tiedät sopivan paikan Helsinki-Vantaan maastoista, vinkkejä otetaan ilolla vastaan.

Tavoitteemme on kehittää yhdistyksestämme entistä paremmin jäsenistöä palvelevaa. Olethan siis matalalla kynnyksellä yhteydessä, mikäli sinulla on ideoita toimintamme ja tapahtumiemme kehittämiseksi!

Anu Patrikainen