Kiertotalouden tekijät kokoontuvat Helsinkiin!

Jätehuoltopäivien ohjelma tarjoaa monipuolisen katsauksen jätehuollon ja kiertotalouden tilanteeseen, kirjoittaa JHY:n puheenjohtaja Satu Estakari.

Ajankohtaiset teemat kokoavat meidät kiertotalouden tekijät jälleen yhteen. Tämän vuoden Jätehuoltopäivät järjestetään Pasilassa, ja jo pelkkä ohjelma herättää paljon innostuneita ajatuksia. Tuskin maltan odottaa lokakuuta!
Tuttuun tapaan saamme monipuolisen katsauksen jätehuollon ja kiertotalouden tilanteeseen.

Yksi kiinnostava elementti on kiertotalouspaketti, joka on lainsäädännön lisäksi vaikuttanut merkittävästi myös yritystoimintaan. Moni on varmasti kanssani samaa mieltä siitä, että paketin kunnianhimoiset tavoitteet muuttavat yritysten toimintaa kaikilla toimialoilla, ei pelkästään jätehuollossa.

Energiantuotanto ja sen hinta vaikuttavat meidän kaikkien elämään. Onkin mielenkiintoista päästä seuraamaan torstain paneelikeskustelua, jossa keskustellaan jätehuollosta osana tulevaisuuden energiantuotantoa sekä taloudellisuuden että toiminnallisuuden näkökulmasta. Millaisena panelistit näkevät jätehuollon roolin ja sen taloudelliset vaikutukset?

Saamme myös kuulla, voisiko kiertotaloudesta saada buustia liiketoimintaan ja miten nopeasti kasvava datatalous voi tuoda tehokkuutta jätehuoltoon. Uudet kiertotalouden haasteet pistävät meidät miettimään myös tulevaisuuden työelämää – miltä se näyttää? Jätehuoltopäivien ilmoittautuminen on nyt auki – nähdään Helsingissä!