Pääkirjoitus: Jäsenmaksulla saat ison edun, pääset nimittäin verkostoitumaan

Tervetuloa uuden Jäteplus-verkkolehden pariin! Aloitin uusimpana jäsenenä JHY:n hallituksessa vuoden 2021 lopulla ja pääsinkin heti tositoimiin.

Pääkirjoituksen kirjoittamisen lisäksi olen saanut osallistua JHY:n järjestämän opinnäytetyökilpailun suunnitteluun. Tämän ensimmäistä kertaa järjestettävän kilpailun avulla JHY:n on tarkoitus kannustaa kiertotalouden tulevaisuuden tekijöitä.

Opinnäytetyökilpailun osallistuminen päättyi 13.3. Seuraavaksi raati arvioi työt, ja lopuksi parhaimmat työt pääsevät esille toukokuussa järjestettävässä seminaarissa.

Tätä pääkirjoitusta kirjoittaessani sähköpostissani odottaa hyväksyntäänsä JHY:n jäsenmaksu vuodelle 2022. Alun perin suurin motivaationi jäsenmaksun maksamiseen oli se, että jäsenet saavat alennusta Jätehuoltopäivien osallistumismaksusta.

Jätehuoltopäiville olenkin osallistunut vuodesta 2015 lähtien. Viimevuotinen Oulun-reissu oli hyvin antoisa. Oli hienoa päästä jälleen tapaamaan tuttuja ja verkostoitumaan.

Jätehuoltopäivät on JHY:n suurimpia vuosittaisia ponnistuksia. Vuosien kuluessa olen kuitenkin ymmärtänyt, että jäsenmaksulla pystyy myös tukemaan alalle tärkeää järjestöä.

Jäteplus-lehti on ollut minulle mielenkiintoinen tutustuttava joka kerta ilmestyessään. Olenpa myös kerran päässyt julkaisemaan lehdessä oman kirjoitukseni, joka liittyi Kiinan jätehuollon järjestämiseen.

JHY järjestää jäsenilleen myös ekskursioita ulkomaille. Tänä vuonna ekskursiolle lähdetään IFAT-messuille Saksaan. Yhdessä osallistuminen IFAT-messuille on varmasti erityisen mielekästä nyt, kun korona-ajan rajoituksista ollaan hiljalleen pääsemässä eteenpäin.

JHY:n toimintaa katsoessani koen, että yhdistyksen suurin tehtävä ja jäsenyyden tuoma tärkein etu on se, että pääsee verkostoitumaan alan muiden toimijoiden kanssa. Nykyiset ja uudet verkostoni mielessä maksan mielelläni jäsenmaksun tänäkin vuonna.